Terápia folyamata

Felmérés

LongiKid© felmérést követően, indokolt esetben elkészül egy egyéni TSMT terápia.

Betanítás

Az egyéni feladatsorok
betanítása a szülő és gyermek részére.

Tréning

A szülő és gyermeke
otthon végzi a személyre szabott tréninget.

Kontroll

Két hónappal
a torna betanítását követően kontroll szükséges.

A terápia megkezdését minden esetben vizsgálat előzi meg (LongiKid©). Amennyiben a vizsgálat eredménye indokolja, egyéni  TSMT megkezdése válhat szükségessé.

A LongiKid© Magyarországon egyedülálló és rendkívül részletes, neuro-szenzomotoros diagnosztikai eljárás, amely alkalmas a gyermek mozgásos és kognitív (értelmi), figyelmi fejlődésprofiljának megfigyelésére, amelyből azonosíthatóak az eltérően fejlődő funkciók és az idegrendszeri érésének zavara.

A LongiKid© eszközrendszere saját fejlesztésű, 2013-ban Magyar Terméknagydíjat is nyert. Találhatóak benne játékok, mérőeszközök (hallásvizsgálat), az egyensúlyi rendszert tesztelő eszközök, szemészeti szűrőeljárások, valamint saját feladatlapok is, melyek a grafomotorika, a vizuális feldolgozás és nyelvi terület feladatait tartalmazzák. Az eszközök nagy része alkalmazható a vizsgálatban és a terápiában egyaránt.

Amennyiben a vizsgálat eredménye indokolja, egyéni  TSMT egyéni terápia megkezdése válhat szükségessé. Az  egyéni feladatsorokat (tréningeket) a szülő számára betanítjuk, amit a család a meghatározott szabályok szerint otthon gyakorol. A tréningek felépítettsége az edzéselmélet szabályait követve fokozatos, alkalmazkodik a gyermek egyéni teljesítményszintjéhez, fejlődési sajátosságaihoz.

A terápiában az ontogenetikus mozgásfejlődés állomásait követve strukturáljuk az idegrendszer hálózati kapcsolatait, az alkalmazott feladatok által normalizálódik az izomtónus, finomodik az egyes érzékelési csatornák ingerfelvétele és feldolgozása, javul a figyelem, az emlékezet, ügyesedik a mozgáskoordináció, javul a befogadó és kifejező nyelvi készség. Kulcsingerként vannak jelen az egyensúlyi rendszerre ható passzív és aktív helyzetek, melyek direktben hatnak az egyensúlyi teljesítményre, indirekten az idegrendszer számos területét stimulálják.

A terápia sajátossága az alkalmazott ingerek sorrendje, minősége, térbeli iránya és ismétlésszáma, az alkalmazott feladatok darabszáma (18-22). Az egyéni feladatsorokat (tréningeket) a szülő számára betanítjuk, amit a család a meghatározott szabályok szerint otthon gyakorol. A tréningek felépítettsége az edzéselmélet szabályait követve fokozatos, alkalmazkodik a gyermek egyéni teljesítményszintjéhez, fejlődési sajátosságaihoz. A komplex inger együttest tartalmazó prevenciós, korrekciós, habilitációs, rehabilitációs szemléletű terápiás folyamat a gyermeket holisztikus szemléletben, családjával egységben kezeli .A terápia komplexitását jelenti a feladatok gyógytorna-szemléletű alkalmazása és kognitív elemek beépítése. A feladatok végzése minden esetben verbális kíséréssel zajlik (mondókák, versek, számolás), melyben a gyermek aktuális képességei szerint vesz részt.

A fejlesztett gyermekek havonta egy kontrollvizsgálaton vesznek részt; kéthavonta megújul a tréning.